NLDEEN

Algemene informatie

 

 

De meest gestelde vraag: Heb ik een eigen douche? 
Ja, iedere hut heeft een eigen badkamer en suite met toilet, douche en wastafel.

Is er tijdsverschil tussen Turkije en Nederland?
In Turkije is het 1 uur later dan in Nederland. 

Heb ik Turks geld nodig?
De munteenheid van Turkije is de Turkse Lira; TL.1,- is momenteel (maart 2017) €.0,25, gunstig voor U!
Het is handig om wat Turks kleingeld te hebben, er komt o.a. een ijscoman aan de boot en deze kleinere bedragen kunnen het best met Turkse lira’s betaald. De koers wisselt sterk, daarom raden wij u aan ter plaatse geld te wisselen of te pinnen. U kunt Euro's en Lira's pinnen in de plaats van vertrek. 

Welke reisdocumenten heb ik nodig? 
U dient in het bezit te zijn van een geldig paspoort of Europese identiteitskaart die vanaf de inreisdatum in Turkije nog minimaal 150 dagen geldig is. Voor uw verblijf in Turkije heeft u een visum nodig. Sinds kort is het benodigde visum enkel nog online te verkrijgen. Het e-visum is 6 maanden geldig en u kunt hiermee maximaal 90 dagen in Turkije verblijven.
U kunt het document aanvragen op de website van EVISA Dit visum kost ongeveer €18

Wanneer ontvang ik mijn tickets?

Uiterlijk 2 weken voor vertrek ontvang u de reisbescheiden met o.a. een passagierslijst en gegevens over het verblijf aan boord.

Moet ik bepaalde vaccinaties hebben?
Voor Turkije heeft u geen vaccinaties nodig. Wij raden u aan voor exacte gegevens uw arts, de GGD, Schiphol vaccinatiecentrum (0900–1091096 €.0,80 per minuut) of de Informatielijn voor Reizigers (0900-9584 ca.€.0,45 per minuut) te raadplegen indien u meer informatie wenst. 

Kan ik het water drinken?
Het drinkwater aan land is veilig, echter de smaak is absoluut niet lekker. Het water aan boord is niet voor consumptie geschikt, wij hebben voor u drinkwater per fles. 

Welke factor Zonnebrandcrème is aan te raden?  
Pas in Turkije op met de zon, zelfs in het voor- en naseizoen kan deze verraderlijk fel zijn. Op de boot waait vaak een verfrissende wind waardoor de sterkte van de zon moeilijk in te schatten is. Ik raad onze gasten aan om met een zo hoog mogelijke factor te smeren, hiervan wordt u niet minder bruin, maar u kunt wel langer in de zon verblijven. 

Heb ik bereik met mijn GSM? 
Met uw Nederlandse mobiele toestel kunt u vrijwel overal met een goede verbinding naar Nederland telefoneren. Tevens is er Wifi aan boord.

Kan ik opladen op de boot?
De voltage is 220-230 Volt. Op de boot kunt u uw GSM of camera opladen. 

Wat is een gebruikelijke fooi?
Het is gebruikelijk om in horecagelegenheden ca. 5 à 10% fooi te geven. 

Na afloop van de cruise is het gebruikelijk dat u, indien u tevreden bent over de service, de bemanning een fooi  geeft. Zij staan 7 dagen/24 uur voor u klaar met minimaal 3 personen (kapitein, kok, matroos en soms een stagiaire).
Uw tevredenheid kunt u met een fooi tot uitdrukking brengen. Een richtlijn hierin is om aan het einde van de reis vanaf € 50 p.p. of € 100 per koppel/familie te tippen, dan heeft elk bemanningslid plm. € 2 per dag van u. Het is lastig voor de crew om te begrijpen dat u tevreden bent en geen fooi voor hen achter laat. Bedankt voor uw begrip in deze.

Gaat de geboekte reis altijd door? Is er gegarandeerd vertrek?  
Wij hebben nog niet eerder moeten annuleren, daar de boot altijd goed vol is. Wel moeten wij sommige potentiële gasten helaas nee verkopen omdat er geen plek meer is. Dus vroeg boeken is van belang! 
Voor onze cruises geldt een minimum aantal deelnemers van 6 personen. Annulering a.g.v. onvoldoende deelname is een recht van onze organisatie, geen plicht. De uiterste termijn waarbinnen de annulering door ons aan u moet worden gemeld, is 30 dagen voor vertrek. Wij kunnen u dan meestal een reis op een vergelijkbaar schip aanbieden.

Heb ik een reisverzekering nodig?
Ja, u dient zelf verplicht een reis- en annuleringsverzekering af te sluiten. Wij zijn niet aansprakelijk voor schade waarvoor aanspraak op vergoeding bestaat door een reis- en/of annuleringsverzekering. Wanneer u deze voor een heel jaar afsluit *doorlopend* bent u vaak goedkoper uit dan een eenmalige verzekering. Voor het afsluiten van een eenmalige reisverzekering klikt u HIER. U ziet aan de rechterkant op de pagina 2 knoppen voor diverse verzekeringen. 

Er kan altijd iets onverwachts gebeuren waardoor u niet op vakantie kunt of wilt gaan. Denk aan ontslag, echtscheiding of een ernstig ziek familielid. Een annuleringsverzekering kan dan de financiële schade beperken. Deze verzekering dekt de reissom als de verzekerde zijn/haar reis moet annuleren door een onvoorziene gebeurtenis. Ook als men de vakantie halverwege moet afbreken, kan de annuleringsverzekering de niet genoten dagen vergoeden. In de polisvoorwaarden staat vermeld bij welke gebeurtenissen de verzekering uitkeert. 

Wat neem ik mee?
Wij raden u aan gemakkelijke kleding mee te nemen. En vergeet uw zwemkleding en op de Zeilcruise uw badlaken niet, bij de luxe cruise krijgt u van ons een badlaken. Neem niet teveel mee! Het grootste gedeelte van de week loopt u in badkleding rond.

In het voor- en najaar (april, mei, oktober) is het aangenaam om ’s avonds een vestje of trui, sokken en jeans bij u te hebben. In de zomer gebruikt u de trui waarschijnlijk alleen als u weer terug in uw vaderland komt. Aan land heeft u soms sportschoenen nodig. Aan dek lopen we op blote voeten, dit voor de hygiëne en voor het behoud van het teakhouten dek. Wilt u toch schoeisel dragen dan kan dit; alleen schoeisel met zachte zool, welke niet eerder -buiten- gedragen is. 

Föhn, Styletang e.d.
Op de Luxe cruises is een föhn in de badkamers beschikbaar. Maar dit is op de boot overbodige luxe, u kunt dit meenemen en enkel als de generator loopt of in een haven gebruiken wanneer we stroom van land hebben. De ervaring leert dat u het niet gaat gebruiken. 

Reisdocumenten

Nederlandse kinderen mogen vanaf 26 juni 2012 niet meer ingeschreven staan in het paspoort van een van hun ouders. Iedereen dient vanaf die datum, ongeacht de leeftijd, een eigen reisdocument te hebben om te reizen. Indien men niet over een eigen paspoort/identiteitskaart beschikt, zal men niet op de vlucht geaccepteerd kunnen worden. Dit is het gevolg van een wijziging van de Europese verordening die voorschrijft waaraan reisdocumenten moeten voldoen.

Het door het ziekenhuis afgegeven document in België is geen geldig reisdocument. Senioren in België dienen een vervaldatum op de identiteitskaart te hebben. 

 

Maand

Temperatuur

Zonuren

Zeewater

Regendagen

April

21

9

18

4

Mei

25

11

20

3

Juni

30

12

23

1

Juli

34

13

25

0

Aug.

34

12

27

0

Sept.

31

11

26

1

Okt.

26

9

23

4

Nov.

22

8

21

6

Het begin van uw vakantie

U wordt bij aankomst in Turkije opgewacht op de luchthaven door de chauffeur van de transferbus of door onze hostess.
Op de boot maakt de kapitein u wegwijs en informeert u over de mogelijkheden ter plaatse.

Voorbehoud
Reisprogramma onder voorbehoud van wijzigingen.

Reisbegeleiding
Uw kapitein en/of crew zijn 24 uur per dag voor u beschikbaar, bereikbaar en bijna continu bij de groep aanwezig. Alle voorkomende zaken die tijdens de vakantie aan bod kunnen komen zullen door hem deskundig en met de grootste zorg en aandacht worden behandeld. Door het aanbieden van een programma, initiatief te nemen waar nodig en het hebben van persoonlijk contact zal hij er alles aan doen om u de vakantie van uw dromen te laten beleven. 

'Alles mag, niets hoeft'
Gaat u op vakantie met MAVI Travel, dan kiest u voor een groepsreis waarbij u uw eigen invulling aan de vakantie geeft. Ook als het programma grotendeels vastligt of wanneer er optionele excursies worden aangeboden. De ervaring leert dat de groep -of een deel ervan- kiest voor het ene of andere uitstapje of uitje. Meedoen is ieders vrije keuze. Alles mag, niets hoeft.
Er is voor de aangeboden excursies wel altijd een minimaal aantal deelnemers nodig.

Meer informatie:
Turkse Ambassade Turks Verkeersbureau
Hofweg 1C
2511 AA  Den Haag
Tel:  070 – 346 99 98 / 346 77 67
Fax: 070 – 364 44 68

Internet: www.welkominturkije.nl

GGTO

MAVI Travel is deelnemer GGTO. Dat vinden wij normaal. Ook u wilt zeker zijn van uw vakantie en kunnen vertrouwen op een solide organisatie die voldoet aan alle strenge eisen die GGTO stelt.

GGTO

Meer informatie
aanvragen



Of bel ons: 06 2364 1228
 

  


Volg MAVI Travel online

Skype Me™! Bekijk ons profiel Bekijk ons profiel

 
 
Google+