NLDEEN

'N PAAR DAGEN NAAR ISTANBUL?

Wij verzorgen voor je trips naar Istanbul met ter plaatse een Nederlandstalige gids.

Bezoek het Topkapi paleis, De Aya Sophia, de Grand Bazaar, de Kruidenbazaar, de Blauwe Moskee, de ondergrondse Water Cisterne, de grote shopping-malls, de Süleyman Moskee, maak een tour per boot over de Bosphorus en/of een museum-tour, laat je verwennen in een Turkse Hamam, doe 'n cursus Turks koken, zie de Derwishes in trance ronddansen, rook waterpijp, drink Turkse koffie, ga vissen op een traditionele Turkse vissersboot, leer Turks dansen (cursus), bezoek alle oude en nieuwe 'torens' van Istanbul.

Kortom, Istanbul heeft voor ieder wat te bieden.

Download hier de Highlights of Istanbul

Vraag een offerte aan met jouw specifieke wensen of laat ons een voorstel doen.

Recensie van gasten:

Via een beurs ben ik contact gekomen met Jolanda van den Born.
Het toeval was dat ik op zoek was naar een gids voor een incentive reis in Istanbul voor één van onze service stations.

Ik heb de samenwerking met Jolanda als zeer prettig ervaren.
Jolanda is open, vriendelijk en regelt alles zeer adequaat.

Behalve de vlucht en het hotel (wat MAVI travel tevens ook kan verzorgen) heeft de groep een geweldige, indrukwekkende tijd in Istanbul beleeft.
Daar moet ik wel bij aangeven dat Jolanda's gids Deniz Ustertuna hier een heel groot aandeel in had.

Ik kan een ieder dan ook zowel privé als zakelijk aanraden om via MAVI travel een stedentrip naar Istanbul te laten organiseren.

BP Europa SE – BP Nederland

Verslag van een gast:

Met Mavitravel naar Istanbul

Het stond al zó lang op mijn verlanglijstje, Istanbul, en dan opeens sta je er! Na een vlucht van 3 uur, met een schitterende landingsroute over de Gouden Hoorn, werden we afgehaald door Deniz, onze Nederlands sprekende tourguide – wat een gemak!

Op weg naar the Peak Hotel in Taksim bleek dat Istanbul  11 miljoen tulpenbollen heeft geplant, waardoor onze eerste indruk van de stad neerkwam op een bezoek aan de Keukenhof, zo mooi.

Nadat we ingecheckt hadden in het hotel nam Deniz ons mee naar een dakterras waar we een geweldig uitzicht hadden over een verlicht Istanbul. Ik was overdonderd van de schoonheid van de stad bij nacht. We sloten de avond met onze gids Deniz af op de Bloemenmarkt, tegenwoordig geen markt meer maar een passage met allemaal eettentjes waar iedereen buiten zat te eten, ondanks dat het 5 graden was (April). Daar moeten wij Nederlanders niet aan denken! De sfeer was geweldig, er liepen muzikanten rond en we aten verrukkelijke mezzes, zeg maar Turkse tapas. Met nu al een heerlijk vakantiegevoel rolden we ons bed in.

Na een uitgebreid ontbijtbuffet haalde Deniz ons af, om vandaag weer met ons op pad te gaan. De start was in en op Sapphire Tower. We hadden Jolanda van MAVI Travel Travel aangegeven dat we, heel decadent, misschien een helikoptertour wilden doen, maar dat was erg duur. Op Sapphire Tower, op de 45e verdieping, kun je wel een helikopterbelevenis ervaren, en dat hebben we gedaan.  In een kleine Imax-bioscoop vlogen we over en door de stad. Erg leuk om met kinderen (ook oudere) te doen. En ook hier weer een prachtig zicht over de stad. In Sapphire Tower zit trouwens een grote shoppingmall, waar we een honingwinkel zagen alsof er kaviaar werd verkocht: een kilo Turkse honing uit de bergen kostte 380 lira, ongeveer 190 euro…  Toch maar niet gekocht; dan hadden we net zo goed die helikoptertour kunnen boeken.

De Aya Sophia stond vervolgens op het programma. Oorspronkelijk een christelijke kerk, daarna moskee geworden. Beide religies in 1 gebouw, heel bijzonder. Deniz wees ons op details waardoor de verschillende aspecten van elk geloof ons nog duidelijker werden.

Tijd voor lunch bij de Köfte-koning van Istanbul! We zijn nog geen 24 uur in de stad maar ik ben nu al verliefd. Tegenover de Aya Sophia ligt de cisterne, een groot waterbassin onder de grond, prachtig verlicht. Dat was ons laatste culturele uitje vandaag. Nog een  terrasje gepikt vlakbij ons hotel en daarna voldaan naar bed.

Onze derde dag vulden wij op eigen gelegenheid. De ochtend begon op de vismarkt, vlakbij de Tüneli (het trammetje dat de berg naar Taksim op en af gaat) en de Galatabrug. Deze brug staat vol vissers en hun vangst kun je ter plekke bewonderen. Het Topkapipaleis en de blauwe moskee konden we natuurlijk niet overslaan. In het Topkapi was het zo druk, dat we direct zijn doorgelopen naar de vierde hof, waar we het Bagdad paviljoen met z’n prachtige tegeltjes en andere sultanverblijven gelukkig redelijk rustig konden bekijken. En ook hier duizenden tulpen. De blauwe moskee liepen we in met onze schoenen in een plastic tasje en een sjaal om mijn hoofd. Wederom zien we schitterende keramieken tegelversieringen en gebrandschilderde ramen. Eigenlijk wilden we ’s avonds naar een Derwisjvoorstelling maar we waren zo moe van alle indrukken, dat we zijn neergestreken in een wijnbar en hebben zitten nagenieten met heerlijke Turkse witte wijn en mezzes.

En nog een dag in deze metropool… het is çocuk Bayramı, kinderdag. Terwijl ik bij de kapper zit trekt een stoet verklede vijfjarige kinderen met muziek en zang voorbij. Meisjes verkleed als haremdametje en jongens als militair of matroos. ’s Middags varen we over de Bosporus en  zien we het Europese en Aziatische deel. Wat een rijkdom! Paleizen van vroeger, haventjes met luxe jachten en miljoenenkostende villa’s dicht op elkaar: een goudkust! We shoppen nog wat en bezoeken de Egyptische bazaar, vol met winkeltjes die kruiden, thee en Turks fruit verkopen. Ons bezoek aan deze heerlijke stad sluiten we af op een terras, met lamskebab. Istanbul met zijn heerlijke sfeer, bijzondere uitstraling en lieve bewoners heeft mijn hart gestolen.

Fotoboekje!

Wanneer u ná uw reis een beoordeling geeft op onze pagina bij Zoover ontvangt u van ons een fotoboekje van de BLUE CRUISE als dank.

FOTO-ALBUM

Meer informatie
aanvragen

Of bel ons: 06 2364 1228

Volg MAVI Travel online

Skype Me™! Bekijk ons profiel Bekijk ons profiel

Google+

WIN EEN WAARDEBON VAN € 25

HOE? Stuur uw mooiste vakantiefoto op, dit kan rechts boven op deze pagina.
Wij publiceren deze foto's op Facebook en de foto met de meeste 'likes' wint.
Vraag uw vrienden en kennissen op uw foto te stemmen.

Je kan per maand maximaal 3 foto's insturen.
Je kan per persoon en per reis 2 waardebonen indienen.